
Je wilt online aanwezig zijn en online je klanten aantrekken, maar ga je zelf aan de slag of wil je de online marketing uitbesteden? Je wilt immers voorop lopen en de oneindige online mogelijkheden met beide handen aangrijpen. Tegelijkertijd wil je je richten op de dagelijks bedrijfsactiviteiten zonder daarbij het overzicht te verliezen. Je staat daarom voor een belangrijke keuze: wordt het in-house gehouden of is het uitbesteden van de online marketing toch een stuk effectiever? Ik geef je 10 redenen waarom het uitbesteden van online marketing een effectieve investering kan zijn.
1. Expertise
Een effectieve online marketing campagne vereist diepgaande kennis over een groot aantal vraagstukken, waaronder SEO, content marketing, sociale media en online adverteren. Omdat vergaande deskundigheid van cruciaal belang is, zijn de meest succesvolle campagnes vrijwel altijd ontwikkeld door een groep specialisten, in plaats van een individu. Het uitbesteden van de online marketing betekent een heel team van specialisten die voor jou aan de slag gaan.
2. Specifieke marketingtools
De beste tools voor online marketing, betaalde advertentiecampagnes en Google analyses zoals SEO tools, zijn over het algemeen te duur voor kleine en middelgrote bedrijven. Voor gespecialiseerde online marketing bureaus is het beschikken over dergelijks tools echter een absolute must. Zij hebben alle benodigdheden voor jouw campagnes in huis.
3. Een ander perspectief
Het binnenhalen van een extern online marketing bureau zorgt voor waardevolle en onpartijdige feedback. Een frisse blik, een ander perspectief. En daardoor een gezonde dosis inspiratie voor jouw organisatie.
4. Kostenefficiënt
Een volledig gespecialiseerd team kan vaak voor een lager budget worden ingeschakeld als een fulltime medewerker. Bovendien haal je zo meerdere disciplines in huis.
5. Ervaring
Gespecialiseerde SEO en Adwords bureaus hebben doorgaans vergaande ervaring in verschillende branches. Waardevolle ervaring die juist voor jouw niche onontbeerlijk kan zijn.
6. Meetbare resultaten
Het voordeel van online marketing is dat de resultaten volledig meetbaar zijn. Hierdoor weet je precies hoe elke euro zich terugverdient. Door vooraf afspraken te maken over de beoogde ROI, kun je nooit de plank misslaan.
7. Continuïteit
Starten met een effectief online marketing plan is al geen eenvoudige opgave, laat staan het onderhouden van een succesvol online marketing beleid. Online marketing bureaus doen niets anders en zijn gericht op het wel adequaat onderhouden van jouw SEO en Adwords campagnes. De controle-taak ligt bij jou, en de verantwoordelijkheid bij het bureau. Samen zorg je voor continuïteit in je online marketing acties.
8. Lastenverlichting
Door je online marketing uit te besteden kunnen jij en je werknemers zich richten op de eigen kerntaken. Zo doet iedereen waar die goed in is.
9. Schaalbaarheid
Succesvolle marketing campagnes kunnen eenvoudig in omvang worden uitgebreid, zonder daar veel meer voor hoeven te betalen. Als een campagne eenmaal efficient is ingericht, betaalt elke euro zich dubbel terug.
10. Snelheid
Online marketeers kennen hun vak als geen ander. Hierdoor kan snel worden geschakeld en kan jouw online marketing plan binnen korte tijd naar een hoger plan worden getild.
Wil jij je online marketing uitbesteden? Kijk op icommedia.nl voor de mogelijkheden en neem contact op voor een op maat pakket.